CUM SA ALEGEM CORECT SCOALA AUTO

STOP! ACORDAȚI CÎTEVA MINUTE, CITIȚI PÂNĂ LA SFÂRȘIT ȘI LUAȚI DECIZIA CORECTĂ!                                    

 Vă apreciați la justa valoare sănătatea și cel mai important - viața? Daca da, atunci vă veți atârna serios de selectarea școlii auto. Cred ca înțelegeți că orice greșeală în traficul rutier poate avea consecințe foarte grave. Prin urmare nu este corect sa alegem școala auto care este „mai aproape de casă”, care propune „cele mai mici prețuri” sau care ne promite finisarea „mai rapidă” a cursului de instruire. La selectarea școlii auto atrageți atenție la următoarele: 

1. Acreditarea. Cereți să vă prezinte originalul valabil al certificatului de acreditare a programelor de studii de către Ministerul Educației Culturii și Cercetării al RM și nu copia. Lipsa certificatului de acreditare sau certificatul de acreditare expirate - este activitate ilegală! Sper ca înțelegeți consecințele!

2. Contractele și taxele. Aflați dacă școala auto încheie contracte de studii cu elevii și dacă în contract este stipulat costul total al studiilor, în caz contrar costul studiilor „ușor” poate crește de la 4000 lei inițial la 8000 lei spre sfârșitul cursului de instruire. Aflați dacă în costul orei de conducere este inclus costul combustibilului. Este imposibil ca tot cursul de conducere  să coste 3000 lei și nu este posibil ca costul total al studiilor sa fie 4000 lei. Programa minimă la conducere prevede 60 de ore academice, gândiți-vă este posibil ca o oră academică de conducere să coste 50 de lei? Dacă vi se propun ore de conducere cu 60-75 lei, în costul orei de conducere nu este inclus costul combustibilului și asta presupune cheltuieli suplimentare despre care nu ați știut inițial!   

3. Sala de studii. Dacă sala nu este dotată cu semafoare, standuri, placate și alt material didactic,  mobilier normal, televizor LCD conectat la calculator, climatizor – uitați de această școală.

4. Terenul de instruire. Trebuie să fie dotat cu toate elementele necesare procesului de instruire, iar mărimea lui trebuie să permită un proces de instruire echilibrat. Decât să alegi o școală care posedă un teren mic de instruire alături, pe care este dificil de instruit cu două automobile concomitent, mai bine alegi o școală cu un teren de dimensiuni normale care permite instruirea concomitentă cu 4-5 automobile dar este amplasat mai departe! În unele școli auto cursantul, la instruirea pe teren, „așteaptă rândul” pentru a prelucra pornirea în rampă sau parcarea cu spatele!                                                                        

5. Cursul teoretic – este cel mai important component al instruirii, fiindcă este foarte dificilă susținerea examenelor de calificare fără a cunoaște Regulamentul Circulației Rutiere. 68% din punctele de penalizare la etapa „subproba în condiții de trafic” sunt prevăzute pentru greșelile comise la regulamentu circulației rutiere! Un curs teoretic calitativ durează trei luni și nicidecum o lună și nu poate costa 750-850 lei sau sa fie „gratis”.  Încercarea de a economisi astăzi 200-300 lei se poate solda pe viitor, în cel mai bun caz cu cheltuieli de zeci de ori mai mari, despre cazurile mai grave prefer să nu vorbesc! Este imposibilă, foarte periculoasă și costisitoare „studierea”  Regulamentul Circulației Rutiere în practică, adică în traficul rutier. A învăța pe de rost „Chestionarele de examinare” nu înseamnă a cunoaște Regulamentul și examenul la conducere,  la Centrul de Examinare, este ratat anume din cauza necunoașterii Regulamentului și neaplicării lui în practică!  

6. Conducerea. Efectuăm instruire în conducere de luni până sîmbătă de la orele 07.00 pînă la 19.30. Școala posedă 15 rute de instruire în conducere coordonate cu poliția, care la 95% coincid cu rutele Centrului de Examinare. Orarul orelor de instruire în conducere se coordonează cu cursanții. Școala noastră posedă trei automobile de instruire DACIA LOGAN din 2015 cu cutie de viteze mecanică și un automobil TOYOTA PRIUS cu cutie de viteze automată.

 7. Grupele.  Grupele mixte sunt o încercare de a economisi în procesul de instruire și de a minți viitorul conducător, deoarece profesorul nu are timp suficient pentru a explica detaliat Regulamentul Circulației Rutiere și securitatea la trafic, traducând sincronizat din română în rusă.

8. Cadourile și reducerile. Dacă sunt stipulate în contract, atunci - da, dacă nu sunteți naiv dacă credeți în asta!

9. Publicitatea. Dacă în publicitate lipsesc fotografiile și informația privind taxele de studii sau informația privind taxele este neclară, întrebați-vă ce ascunde școala auto

Ultimele adăugate

Este oficial femeile conduc mai bine ca bărbaţii


De   cînd    există    omenirea   o întrebare   a  rămas   actuală...  cine este  mai  bun, femeia sau bărbatul? ...

Conduc bărbații mai bine ca femeile


Aș spune - NU. Conform  statisticilor, în raport cu numărul emis de permis de conducere, chiar dacă femeile comit mai multe încălcări minore și sunt cauza mai multor accidente rutiere ușoare, pe seama lor revine un număr mai mic de accidente rutiere. Cu mult mai puține accidente rutiere femeile comit sub influența alcoolului. Experții sunt de părere că bărbații comit majoritatea accidentelor rutiere ca urmare a supraestimării capacităților de a conduce, nerespectării Regulamentului Circulației Rutiere și din imprudență. Cauzele accidentelor rutiere comise de ...